De soms hoge prijs van gratis op internet

In de derde aflevering van een vierdelige serie met de titel The virtual revolution, die door BBC Two Television wordt gepresenteerd, volgt op zaterdag 13 februari om 22:15 uur, onder de titel The cost of free het aspect van adverteren op internet en de gevolgen daarvan voor de privacy van degenen die daaraan meedoen.

De serie is bedoeld om inzicht te verschaffen met betrekking tot de invloed die de digitale revolutie heeft op ons leven, sedert deze twee decennia geleden van start is gegaan. Daartoe heeft Aleks(andra) Krotoski, journaliste en deskundige op het gebied van vormen van interactie — al dan niet tussen aanhalingstekens —, in deze aflevering een ontmoeting met invloedrijke personen die een vooraanstaande actieve rol spelen in de wereld van het huidige internet.
In deze documentaire kan de kijker de confrontatie aangaan — zij het vooralsnog passief — met Jeff Bezos van de firma Amazon, met Chad Hurley van YouTube, en met Google’s Eric Schmidt.
__________
Foto: Aleksandra Krotoski.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: